Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

10. Το όνομα και η φίρμα της επιχείρησης

ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ, ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΘΥΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΘΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΣΑΣ

Το όνομα της επιχείρησης είναι επίσης συνδεδεμένο με το προφίλ της, την εντύπωση που θέλετε να δώσετε στους καταναλωτές. Υπάρχουν πολλά προφίλ από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε: «στιλάτο» προφίλ, «φιλικό προς το περιβάλλον», «φουτουριστικό», «χαμηλών τιμών», «αποκλειστικότητας είδους» και πολλά ακόμη. Το όνομα της επιχείρησης είναι ένα άυλο στοιχείο του ενεργητικού της, το οποίο το κοινό έχει συνδέσει με τη συγκεκριμένη επιχείρηση.
Συνεπώς, τι εμπεριέχεται στο όνομα μιας επιχείρησης; Καταναλωτικό κοινό, τιμή, είδος προϊόντος, αναγνώριση, προσπάθεια προσέλκυσης κοινού και πολλά περισσότερα.

ΤΟ ΛΟΓΟΤΥΠΟ Ή ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΔΙΝΟΥΝ ΚΑΠΟΙΑ ΒΑΣΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

Τα πιο συνηθισμένα εργαλεία που χτίζουν το προφίλ της επιχείρησης είναι το λογότυπο, τα ενημερωτικά φυλλάδια, η ιστοσελίδα της, οι εταιρικές κάρτες, ο τρόπος που στήνεται το περίπτερο της επιχείρησης σε μια εμπορική έκθεση ή διαγωνισμό, και προαιρετικά η διαφήμιση.

11. Ο Σύμβουλος – Εθελοντής

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΚΟΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΕΝΑΝ ΕΞΩΣΧΟΛΙΚΟ ΜΕΝΤΟΡΑ.

Συνήθως το άτομο αυτό προέρχεται από τον χώρο των επιχειρήσεων. Ο σύμβουλος – εθελοντήςπροσφέρει σημαντική και απαραίτητη υποστήριξη στους μαθητές στα διάφορα στάδια της εικονικής επιχείρησης. Είναι σύμβουλος και μέντορας των μαθητών καθ’όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Τα κύρια καθήκοντά του είναι να μοιραστεί με τους μαθητές τις γνώσεις και την εμπειρία του από τον χώρο της οικονομίας καθώς και να σας βοηθήσει να κατανοήσετε τη ζωή στο χώρο εργασίας. Ο Οργανισμός ΣΕΝ/JA Greece βοηθά την μαθητική επιχείρηση στην εξεύρεση συμβούλου εθελοντή, τον οποίο ενημερώνει και εκπαιδεύει ανάλογα για τα στάδια, το εκπαιδευτικό υλικό και τη διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος. Παρ’ όλα αυτά, αν οι μαθητές ή ο εκπαιδευτικός εντοπίσουν ή γνωρίζουν στέλεχος επιχείρησης που θέλει να αναλάβει το ρόλο του μέντορα για την μαθητική επιχείρηση, μπορούν να τον προτείνουν στον ΣΕΝ/JA Greece, ο οποίος θα φροντίσει να διασφαλιστούν όλες οι προϋποθέσεις υλοποίησης του προγράμματος, και να λάβει ο σύμβουλος όλες τις κατάλληλες οδηγίες

12. Ρόλοι και θέσεις εργασίας

ΟΛΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΛΟΙ, ΑΛΛΑ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΑ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ. ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΙ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΣΤΟΝ ΤΟΜΕΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ, ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΣΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ κλπ.

Κάποιοι είναι περισσότερο συγκροτημένοι και κάποιοι άλλοι αρέσκονται να υλοποιούν και να περατώνουν τις εργασίες (projects). Η διαφορετικότητά των ανθρώπων φαίνεται πολύ ξεκάθαρα μέσα από τη λειτουργία της Εικονικής Επιχείρησης και είναι κάτι που όλοι οφείλουμε να σεβαστούμε.
Το μυστικό είναι να ιδρύσουμε μία επιχείρηση όπου συνυπάρχουν άνθρωποι με διαφορετικές δεξιότητες έτσι ώστε ο ένας να βελτιώνει τον άλλο. Όλοι οι συμμετέχοντες στις Μαθητικές Επιχειρήσεις έχουν τουλάχιστον τρεις ρόλους: - Του μετόχου - Του υπαλλήλου - Του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου
Δείτε περισσότερα για τους ρόλους και τις θέσεις εργασίας στα συνημμένα

13. Διοικητικά Συμβούλια και Συνεδριάσεις

Το διοικητικό συμβούλιο είναι ένα σώμα με εκλεγμένα μέλη τα οποία από κοινού επιβλέπουν τις δραστηριότητες μίας επιχείρησης ή ενός οργανισμού.
Όλα τα μέλη της εικονικής επιχείρησης είναι μέλη και του Διοικητικού Συμβουλίου.
Το Διοικητικό Συμβούλιο εκλέγει τον Πρόεδρο, λαμβάνει τις σημαντικές αποφάσεις για την επιχείρηση και αποφασίζει για τον τόπο και το χρόνο διεξαγωγής των συνεδριάσεων. Βασικά καθήκοντα των διοικητικών συμβουλίων αποτελούν:
  • Η διοίκηση του οργανισμού με τη θέσπιση πολιτικών ευρέου φάσματος και στόχων
  • Η επιλογή, ο διορισμός, η υποστήριξη και ο έλεγχος της απόδοσης του διευθύνοντα συμβούλου
  • Η εξασφάλιση επαρκών οικονομικών πόρων
  • Η έγκριση των προϋπολογισμών και των στρατηγικών
  • Η αναφορά στους μετόχους για την απόδοση της επιχείρησης
Συνήθη θέματα ημερήσιας διάταξης:
  • Έγκριση των πρακτικών της προηγούμενης συνεδρίασης. Στο σημείο αυτό τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου έχουν την ευκαιρία να διορθώσουν λάθη ή να προσθέσουν σημεία που λείπουν λόγω παράλειψης.
  • Ζητήματα που προκύπτουν. Τα μέλη καλούνται να θέσουν ζητήματα που δεν αναγράφονται στην ημερήσια διάταξη.
  • Στρατηγικές αποφάσεις. Για παράδειγμα, η έγκριση αλλαγών στην στρατηγική, το μάρκετινγκ, την παραγωγή, κλπ.
  • Αναφορές από τα διάφορα τμήματα της επιχείρησης και ειδικότερα η αναφορά του Διευθυντή Οικονομικών. Πρόκειται για την ανασκόπηση της οικονομικής δραστηριότητας της επιχείρησης.
  • Αναφορά του Διευθύνοντα Συμβούλου. Αυτή περιλαμβάνει τις νέες σημαντικές πρωτοβουλίες, την προοπτική της επιχείρησης, το βιβλίο παραγγελιών, και τις προβλέψιμες απειλές αλλά και ευκαιρίες. Περιλαμβάνει την ανασκόπηση όλων των ανειλημμένων εργασιών (projects) και λειτουργικά ζητήματα.
  • Άλλα θέματα που απασχολούν αλλά δεν αναγράφονται.
  • Ημερομηνία επόμενης συνεδρίασης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου