Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

14. 3º ΣΤΑΔΙΟ – Διαμόρφωση & Ίδρυση

ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ 3 ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΦΑΣΗ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

  • Οι μαθητικές επιχειρήσεις ιδρύονται και διαμορφώνονται
  • Συνάντηση με τον σύμβουλο – εθελοντή
  • Ίδρυση του Διοικητικού Συμβουλίου και η προετοιμασία για την πρώτη συνεδρίαση
  • Επιλογή του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου
  • Ανάθεση των θέσεων εργασίας
  • Προετοιμασία για την παρουσίαση της επιχειρηματικής ιδέας στον σύμβουλο – εθελοντή και συζήτηση
  • Προσπάθεια διαμόρφωσης της ιδέας / SWOT (ανάλυση θετικών και αρνητικών στοιχείων)/καταγραφή της επιχειρηματικής ιδέας
  • Έρευνα αγοράς
  • Χαρτογράφηση δικτύου
  • Προετοιμασία των εγγράφων που απαιτούνται για την ίδρυση της επιχείρησης και πρόσκληση των μελών στη συνεδρίαση
  • Προετοιμασία του καταστατικού

15. Μετοχές και Κεφάλαιο Εκκίνησης

ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΠΛΗΡΩΘΟΥΝ ΤΑ ΑΡΧΙΚΑ ΕΞΟΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ Η ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΚΙΝΗΣΗΣ

Ο πιο συνήθης τρόπος για την απόκτηση κεφαλαίου είναι η πρόσκληση για εξεύρεση μετόχων. Θα πρέπει να υπολογίσετε τις άμεσες ανάγκες και να αποφασίσετε πως θα χρηματοδοτήσετε την κάλυψή τους. Θυμηθείτε ότι θα περάσει ένα χρονικό διάστημα μέχρι να αρχίσουν οι πωλήσεις της επιχείρησης. Οι Μέτοχοι περιμένουν την επιστροφή του κεφαλαίου τους όταν κλείσει η επιχείρηση.

16. Το Προϊόν

Η ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΥ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ Ή ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΑΒΕΙ Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ.

Η επιχείρηση μπορεί να επιλέξει να παράγει ένα νέο προϊόν, να τροποποιήσει τον τρόπο παραγωγής ενός υπάρχοντος προϊόντος, να προωθήσει ένα προϊόν σε καινούριες αγορές/πελάτες, να αλλάξει τον τρόπο μάρκετινγκ ή πώλησης ενός προϊόντος ή τέλος, να χρησιμοποιήσει με διαφορετικό τρόπο ένα προϊόν που ήδη υπάρχει.
Θα πρέπει να διασφαλίσετε ότι αφιερώνεται επαρκής χρόνος στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και ότι εισακούονται οι απόψεις όλων των μελών της επιχείρησης.

ΕΠΙΣΥΝΑΨΗ

17. H Αγορά

Υπάρχουν πολλοί τρόποι προώθησης των τεχνικών του μάρκετινγκ, π.χ. τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το διαδίκτυο, τα διαφημιστικά σποτ, οι εφημερίδες και τα περιοδικά, οι προσωπικές πωλήσεις, η συμμετοχή σε εμπορικές εκθέσεις, κλπ.).
Το μάρκετινγκ αποτελεί τη διαδικασία παρουσίασης του προϊόντος ή της υπηρεσίας που προσφέρετε στους πελάτες, με στόχο να τους πείσετε να το επιλέξουν.
Τα κύρια στοιχεία του μάρκετινγκ προϊόντων είναι τα λεγόμενα “7 Ps” που προκύπτουν από τις αγγλικές λέξεις: Product, Pricing, Place, Promotion, Physical Environment, Process, People
Δηλαδή:
  • Προϊόν
  • Τιμή
  • Διανομή
  • Προώθηση
  • Φυσικό Περιβάλλον
  • Διαδικασία
  • Άνθρωποι

18. Το Επιχειρηματικό Σχέδιο

Το επιχειρηματικό σχέδιο είναι ένα βασικό εργαλείο για κάθε επιχειρηματική δραστηριότητα, σε κάθε φάση της εξέλιξής της.

Είναι η επίσημη δήλωση των επιχειρηματικών στόχων, των λόγων για τους οποίους οι στόχοι θεωρούνται εφικτοί, και το σχέδιο με βάση το οποίο θα επιτευχθούν οι στόχοι. Η σύνταξη του επιχειρηματικού σχεδίου απαιτεί χρόνο, συνεπώς θα πρέπει να ξεκινήσει από πολύ νωρίς.
Το επιχειρηματικό σχέδιο αποτελεί το έγγραφο με το οποίο ο επιχειρηματίας θα πλησιάσει τους μελλοντικούς επενδυτές και μετόχους της επιχείρησης.

19. Δυνατότητες ανάπτυξης στο εξωτερικό

Μαθαίνεις πολλά όταν συνεργάζεσαι με μαθητικές επιχειρήσεις άλλων χωρών. Υπάρχουν εικονικές επιχειρήσεις που προτιμούν να επενδύσουν στο εξωτερικό. Κάποιες επιλέγουν να παράγουν τα προϊόντα τους σε χώρες όπου το κόστος παραγωγής είναι χαμηλό, ενώ κάποιες άλλες συμμετέχουν στις Εμπορικές Εκθέσεις που διοργανώνει ο οργανισμός JA-YE άλλης χώρας, ή μπρορούν και πωλούν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους στις αγορές του εξωτερικού - εφ’ όσον το επιτρέπει το νομικό πλαίσιο της χώρας τους . Αν σας ενδιαφέρει η συμμετοχή σε κάποια εμπορική έκθεση, επικοινωνήστε με τον οργανισμό JA-YE στον οποίο υπάγεστε. Μάθετε περισσότερα στο JA-YE Europe web page

20. Επίσημες Συνεδριάσεις

Η ιδρυση της μαθητικης επιχειρησης γινεται επισημα.

Συγκαλείται γενική συνέλευση στην οποία καλούνται όλα τα μέλη με έγγραφη πρόσκληση που επιδίδεται στο κάθε μέλος τουλάχιστον δύο με τρεις ημέρες πριν από την ημερομηνία της συνέλευσης. Στη γενική συνέλευση προσκαλούνται και οι σύμβουλοι – εθελοντές.
Έγγραφα που απαιτούνται: - Έγγραφη πρόσκληση προς τους ιδρυτές/ιδιοκτήτες της επιχείρησης, τον υπεύθυνο καθηγητή και τον σύμβουλο/εθελοντή. Ο υπεύθυνος καθηγητής και ο σύμβουλος/εθελοντής δεν έχουν δικαίωμα ψήφου, έχουν όμως δικαίωμα λόγου στη συνέλευση.
Όλα τα μέλη της εικονικής επιχείρησης είναι μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο συνεδριάζει μερικές φορές το μήνα. Τις συνεδριάσεις, οι οποίες εστιάζουν στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης, διευθύνει ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου.

21. 4º ΣΤΑΔΙΟ – Έτοιμοι για δράση

ΣTO 4º ΣΤΑΔΙΟ Η ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΤΟΙΜΗ ΝΑ ΕΡΘΕΙ ΣΕ ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ!

  • Σχέδια παραγωγής, συμπεριλαμβανομένου του προϋπολογισμού
  • Τελικός προϋπολογισμός
  • Προμήθειες και παραγωγή
  • Πώληση του προϊόντος ή της υπηρεσίας
  • Εβδομαδιαία συμβούλια
  • Μάρκετινγκ και Δημόσιες Σχέσεις
  • Έλεγχος της πορείας των σχεδίων και των οικονομικών / προϋπολογισμού
  • Ενδιάμεσος απολογισμός του κάθε τμήματος
  • Προαιρετική προετοιμασία των δραστηριοτήτων του προγράμματος για συμμετοχή σε άλλες σχολικές δραστηριότητες.

22. Αγορά προμηθειών και παραγωγή

Ο ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΕΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΡΟΝΟΒΟΡΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Το τμήμα που είναι υπεύθυνο για την αγορά των προμηθειών της επιχείρησης (τμήμα αγορών) έχει πολλές αρμοδιότητες.
Είναι σημαντικό να ελέγχετε αν οι αγορές που αφορούν στην παραγωγή συμφωνούν με τους στόχους παραγωγής. Κρίνεται απαραίτητη η συνεργασία μεταξύ των τμημάτων αγορών/προμηθειών, παραγωγής και οικονομικών. Όσο πιο στενή είναι η σχέση του προϊόντος με το αντικείμενο μελέτης σας, τόσο πιο εύκολο είναι για εσάς να αφιερώσετε περισσότερο χρόνο σε αυτό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου