Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

5. Αναζήτηση Ιδεών – Δημιουργικότητα

Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΙΔΕΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ

  • Για τη δημιουργία μιας επιχείρησης είναι απαραίτητη η παραγωγή μιας καλής επιχειρηματικής ιδέας!
  • Εδώ θα δοκιμαστούν αλλά και θα ενισχυθούν οι δημιουργικές σας ικανότητες. Υπάρχουν αμέτρητες μέθοδοι για την «ενδυνάμωση των μυών» της δημιουργικότητας.
  • Οι ασκήσεις δημιουργικότητας αποτελούν το διασκεδαστικό μέρος της διαδικασίας παραγωγής ιδεών. Στο σημείο αυτό αποκαλύπτονται ευκαιρίες, γεννιούνται καινούριες ιδέες οι οποίες ανήκουν πλέον στην ομάδα που τις παρήγαγε.
Η τεχνική Brainstorming (μέθοδος του Καταιγισμού Αυθορμήτων Ιδεών) αποτελεί μια από τις ευκολότερες μεθόδους παραγωγής ιδεών. Πρόκειται για μια διαδικασία όπου μια ομάδα ατόμων, ατομικά ή συνεργατικά, ενεργεί με σκοπό να παραχθεί ένας μεγάλος αριθμός ιδεών για την επίλυση ενός πρακτικού προβλήματος. Κύριος στόχος είναι η παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερων ιδεών και η αποφυγή κριτικής οποιουδήποτε είδους. Απαγορεύεται αυστηρά η αξιολόγηση ή η κριτική οποιουδήποτε είδους σε αυτή τη φάση.
Για να είναι αποτελεσματική οποιαδήποτε συνεδρίαση Brainstorming πρέπει να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες ή αρχές. Αυτό δεν σημαίνει ότι περιορίζεται το διασκεδαστικό ή το δημιουργικό μέρος της διαδικασίας ούτε ότι ορίζεται κώδικας κοινωνικής συμπεριφοράς πρόσωπο με πρόσωπο. Αντίθετα, όταν παραβιαστεί ο κώδικας κοινωνικής συμπεριφοράς, η δημιουργικότητα συνθλίβεται.
Μερικοί βασικοί κανόνες ή αρχές:
Ενθαρρύνεται η παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερων ιδεών: Θεωρητικά, όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των προτεινόμενων ιδεών τόσο μεγαλύτερη γίνεται και η πιθανότητα να αυξηθεί ο αριθμός των πρωτότυπων – εφαρμόσιμων ιδεών.
Απαγορεύεται η κριτική: Στο στάδιο αυτό δεν ασκούμε κανενός είδους κριτική. Αντίθετα, στόχος των συμμετεχόντων είναι να διευρύνουν ή να εμπλουτίσουν τις ιδέες που προτείνονται και να αναβάλλουν την άσκηση κριτικής για την επόμενη φάση «κριτικής ιδεών» της διαδικασίας. Η οποιαδήποτε κριτική μιας ιδέας σπρώχνει τους συμμετέχοντες στην αυτοάμυνα και συνθλίβει τη δημιουργικότητα. Οι συμμετέχοντες πρέπει να αισθάνονται ελεύθεροι να εκφράσουν ακόμη και τις πιο τρελές και ασυνήθιστες ιδέες.
Ενθαρρύνεται η παραγωγή ασυνήθιστων ιδεών: Για να μεγαλώσει ο κατάλογος των προτεινόμενων ιδεών, ενθαρρύνονται τα μέλη της ομάδας να αναζητήσουν ασυνήθιστες ιδέες, να εξετάσουν το θέμα από νέες διαφορετικές οπτικές, να συνδέσουν έννοιες ή ιδέες που δεν είχαν συσχετιστεί στο παρελθόν.
Ενθαρρύνεται η γόνιμη σύζευξη και ανάπτυξη των ιδεών: Ενθαρρύνονται τα μέλη της ομάδας να βρουν τρόπους να τροποποιούν τις ιδέες των άλλων, ακόμη και τις δικές τους ή να συνδυάζουν δύο ή περισσότερες ιδέες για να παραχθούν νέες, όπως προτείνει και το σλόγκαν «1+1=3».

ΣΤΑ ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ BRAINSTORMING ΚΑΙ ΕΥΡΕΣΗΣ ΙΔΕΩΝ

6. Η Επιχειρηματική Ιδέα

«ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΕΙ Η ΙΔΕΑ».

  • Η επιχειρηματική ιδέα πρέπει να είναι σύντομη και περιεκτική. Θα πρέπει να περιλαμβάνει: Με ποιους πελάτες/αγορές επιθυμούν να συνεργαστούν οι μαθητές
  • Ποιες ανάγκες θα καλύψουν
  • Ποια προϊόντα ή υπηρεσίες θα πρέπει να προσφέρουν για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες
  • Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εικονικής επιχείρησης, (χαμηλή τιμή προϊόντος, καλή ποιότητα, μοναδικό προϊόν, προσωπικό, κλπ)

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:

Η Μαθητική επιχείρηση “Camerata” είναι εταιρεία παραγωγής ταινιών. Παρέχουμε υπηρεσίες κινηματογράφησης, επεξεργασίας και παραγωγής ταινιών σε βίντεο ή DVD και μετατροπής ταινιών από βίντεο σε ψηφιακή μορφή. Αναλαμβάνουμε εξ ολοκλήρου τα πάντα για τον πελάτη. Επίσης αναλαμβάνουμε φωτογραφήσεις και βιντεοσκοπήσεις εκδηλώσεων.
Η μαθητική επιχείρηση “Easy Living” κατασκευάζει ένα προϊόν το οποίο συμπιέζει τα απορρίμματα στον κάδο απορριμμάτων και τα πιέζει προς τα κάτω αυξάνοντας έτσι τη χωρητικότητα του κάδου.
H μαθητική επιχείρηση “Frii” προσφέρει δύο ασύρματα συστήματα συνδεσιμότητας ήχου: έναν πομπό κι ένα δέκτη. Αυτά είναι αντίστοιχα συνδεδεμένα με ένα σύστημα παραγωγής μουσικής, για παράδειγμα με ηλεκτρονικό υπολογιστή ή IPod και ηχεία. Έτσι επιτυγχάνεται ασύρματα η παραγωγή μουσικής σε οποιοδήποτε από τα δύο συστήματα ηχείων, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Bluetooth.

7. Κοινωνική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου