5. Αναζήτηση Ιδεών – Δημιουργικότητα
Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΙΔΕΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΜΙΑ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΦΑΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
- Για τη δημιουργία μιας επιχείρησης είναι απαραίτητη η παραγωγή μιας καλής επιχειρηματικής ιδέας!
- Εδώ θα δοκιμαστούν αλλά και θα ενισχυθούν οι δημιουργικές σας ικανότητες. Υπάρχουν αμέτρητες μέθοδοι για την «ενδυνάμωση των μυών» της δημιουργικότητας.
- Οι ασκήσεις δημιουργικότητας αποτελούν το διασκεδαστικό μέρος της διαδικασίας παραγωγής ιδεών. Στο σημείο αυτό αποκαλύπτονται ευκαιρίες, γεννιούνται καινούριες ιδέες οι οποίες ανήκουν πλέον στην ομάδα που τις παρήγαγε.
Για να είναι αποτελεσματική οποιαδήποτε συνεδρίαση Brainstorming πρέπει να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες ή αρχές. Αυτό δεν σημαίνει ότι περιορίζεται το διασκεδαστικό ή το δημιουργικό μέρος της διαδικασίας ούτε ότι ορίζεται κώδικας κοινωνικής συμπεριφοράς πρόσωπο με πρόσωπο. Αντίθετα, όταν παραβιαστεί ο κώδικας κοινωνικής συμπεριφοράς, η δημιουργικότητα συνθλίβεται.
Μερικοί βασικοί κανόνες ή αρχές:
Ενθαρρύνεται η παραγωγή όσο το δυνατόν περισσότερων ιδεών: Θεωρητικά, όσο μεγαλύτερος είναι ο αριθμός των προτεινόμενων ιδεών τόσο μεγαλύτερη γίνεται και η πιθανότητα να αυξηθεί ο αριθμός των πρωτότυπων – εφαρμόσιμων ιδεών.
Απαγορεύεται η κριτική: Στο στάδιο αυτό δεν ασκούμε κανενός είδους κριτική. Αντίθετα, στόχος των συμμετεχόντων είναι να διευρύνουν ή να εμπλουτίσουν τις ιδέες που προτείνονται και να αναβάλλουν την άσκηση κριτικής για την επόμενη φάση «κριτικής ιδεών» της διαδικασίας. Η οποιαδήποτε κριτική μιας ιδέας σπρώχνει τους συμμετέχοντες στην αυτοάμυνα και συνθλίβει τη δημιουργικότητα. Οι συμμετέχοντες πρέπει να αισθάνονται ελεύθεροι να εκφράσουν ακόμη και τις πιο τρελές και ασυνήθιστες ιδέες.
Ενθαρρύνεται η παραγωγή ασυνήθιστων ιδεών: Για να μεγαλώσει ο κατάλογος των προτεινόμενων ιδεών, ενθαρρύνονται τα μέλη της ομάδας να αναζητήσουν ασυνήθιστες ιδέες, να εξετάσουν το θέμα από νέες διαφορετικές οπτικές, να συνδέσουν έννοιες ή ιδέες που δεν είχαν συσχετιστεί στο παρελθόν.
Ενθαρρύνεται η γόνιμη σύζευξη και ανάπτυξη των ιδεών: Ενθαρρύνονται τα μέλη της ομάδας να βρουν τρόπους να τροποποιούν τις ιδέες των άλλων, ακόμη και τις δικές τους ή να συνδυάζουν δύο ή περισσότερες ιδέες για να παραχθούν νέες, όπως προτείνει και το σλόγκαν «1+1=3».
ΣΤΑ ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ ΠΑΡΕΧΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ BRAINSTORMING ΚΑΙ ΕΥΡΕΣΗΣ ΙΔΕΩΝ
6. Η Επιχειρηματική Ιδέα
«ΣΗΜΑΣΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΕΙ Η ΙΔΕΑ».
- Η επιχειρηματική ιδέα πρέπει να είναι σύντομη και περιεκτική. Θα πρέπει να περιλαμβάνει: Με ποιους πελάτες/αγορές επιθυμούν να συνεργαστούν οι μαθητές
- Ποιες ανάγκες θα καλύψουν
- Ποια προϊόντα ή υπηρεσίες θα πρέπει να προσφέρουν για να καλύψουν αυτές τις ανάγκες
- Ποιο είναι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της εικονικής επιχείρησης, (χαμηλή τιμή προϊόντος, καλή ποιότητα, μοναδικό προϊόν, προσωπικό, κλπ)
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ:
Η Μαθητική επιχείρηση “Camerata” είναι εταιρεία παραγωγής ταινιών. Παρέχουμε υπηρεσίες κινηματογράφησης, επεξεργασίας και παραγωγής ταινιών σε βίντεο ή DVD και μετατροπής ταινιών από βίντεο σε ψηφιακή μορφή. Αναλαμβάνουμε εξ ολοκλήρου τα πάντα για τον πελάτη. Επίσης αναλαμβάνουμε φωτογραφήσεις και βιντεοσκοπήσεις εκδηλώσεων.Η μαθητική επιχείρηση “Easy Living” κατασκευάζει ένα προϊόν το οποίο συμπιέζει τα απορρίμματα στον κάδο απορριμμάτων και τα πιέζει προς τα κάτω αυξάνοντας έτσι τη χωρητικότητα του κάδου.
H μαθητική επιχείρηση “Frii” προσφέρει δύο ασύρματα συστήματα συνδεσιμότητας ήχου: έναν πομπό κι ένα δέκτη. Αυτά είναι αντίστοιχα συνδεδεμένα με ένα σύστημα παραγωγής μουσικής, για παράδειγμα με ηλεκτρονικό υπολογιστή ή IPod και ηχεία. Έτσι επιτυγχάνεται ασύρματα η παραγωγή μουσικής σε οποιοδήποτε από τα δύο συστήματα ηχείων, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Bluetooth.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου